ေမာင္ငယ္ ၏ Blog မွေႏြးေထြးပ်ဴငွာလိႈက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါ၏ အားလံုး ဒုကၡခပ္သိမ္း ျငိမ္းေအး ေအာင္ႏိုင္ပါေစ...ကိုယ္၏ က်န္းမာျခင္း၊ စိတ္ႏွလံုး ေအးျမျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ...

Friday, January 29, 2010

၂။ ၀ိစာရ




    အာ႐ံုမွာ အဖန္ဖန္လွည့္လည္ျခင္းသေဘာ (အာ႐ံုတစ္ခုကို  အထပ္ထပ္ အလီလီသံုးသပ္ျခင္းသေဘာ) ကို "၀ိစာရ"လို႔ ေခၚပါတယ္၊ ၀ိတက္က အာ႐ံုတစ္ခုသို႔ စိတ္ေရာက္လို႔ ေရာက္လိုေနေအာင္ ၾကံစည္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအာ႐ံုေပၚမွာ ၾကာရွည္စြာ မတည္ပါ၊ အျခားအာ႐ံုကိုလဲ ဆက္လက္ၾကံစည္တတ္ပါတယ္၊ ၀ိစာရကေတာ့ ၀ိတက္အစြမ္းေၾကာင့္ ေရာက္ရွိေနတဲ့ အာ႐ံုကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မလႊတ္ဘဲ အႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ ပြတ္တိုက္သလို အဲဒီအာ႐ံုကို ထပ္ကာထပ္ကာ အာ႐ံုျပဳပါတယ္၊ အဲဒီလို အထပ္ထပ္အာ႐ံုျပဳျခင္းကိုပဲ အဲဒီအာ႐ံုကို သံုးသပ္ပြတ္တိုက္သလို ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အာ႐ံုတစ္ခုကို အထပ္ထပ္ အလီလီ သံုးသပ္ျခင္းသေဘာလို႔ ဆိုခဲ့ရပါတယ္။
    အာ႐ံုကို အထပ္ထပ္ ပြတ္တိုက္သံုးသပ္ျခင္းဟာ ၀ိစာရရဲ႕ သေဘာလကၡဏာပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ၀ိတက္ရဲ႕ တင္ေပးမႈေၾကာင့္ အာ႐ံုတစ္ခုကို ေရာက္ေနရာ အဲဒီအာ႐ံုက မခြာဘဲ ရစ္၀ဲလွည့္လည္ေနျခင္းဟာ ၀ိစာရရဲ႕ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ရစ္၀ဲလွည့္လည္ျခင္း-ဆိုေပမယ့္ အာ႐ံုသို႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ မဟုတ္ဘဲ ရစ္သီရစ္သီနဲ႔ ၀ဲေန႐ံုမဟုတ္ပါ၊ အဲဒီအာ႐ံုကို ထပ္ကာထပ္ကာ အာ႐ံုျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ပြတ္တိုက္သံုးသပ္ေနသလို ျဖစ္ျခင္းမ်ဳိးပါပဲ။
    တကြျဖစ္ဘက္ တရားေတြကို အာ႐ံုမွာ ထပ္ကာထပ္ကာ ယွဥ္ေစျခင္းဟာ ၀ိစာရရဲ႕ အလုပ္ကိစၥျဖစ္ပါတယ္၊ ယူအပ္ၿပီးတဲ့ အာ႐ံုမွာစိတ္ကိုအစဥ္မျပတ္ေအာင္ ဖြဲ႕ထားတတ္တဲ့ တရားမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္၊ သမၸယုတ္တရားေတြကို မိမိႏွင့္အတူ အာ႐ံုမွာ ထပ္လို႔ထပ္လို႔ ယွဥေစျခင္းအလုပ္ကို လုပ္ေနတဲ့အတြက္ အာ႐ံုကို ယူမိရင္ မလႊတ္ဘဲ အစဥ္မျပတ္ ဖြဲ႕ထားတတ္တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
   
၀ိိတက္ႏွင့္၀ိစာရအထုူး

    ၀ိတက္ႏွင့္ ၀ိစာရတို႔က အခ်ဳိ႕စိတ္မွာ အတူယွဥ္ေနၾကေပမယ့္ အာ႐ံုကို ပထမအႀကိမ္ ယူတဲ့အခါ ၀ိတက္ရဲ႕သေဘာ ထင္ရွားပါတယ္၊ ၀ိစာရရဲ႕သေဘာ မထင္ရွားပါ၊ ပထမအႀကိမ္ယူၿပီးတဲ့ အာ႐ံုကို ထပ္ကာထပ္ကာ ယူတဲ့အခါ ၀ိစာရရဲ႕သေဘာ ထင္ရွားလာပါတယ္၊ ၀ိတက္ရဲ႕ သေဘာ မထင္ရွားေတာ့ပါ။
    ၀ိတက္ရဲ႕ အာ႐ံုကိုယူပံုက ၾကမ္းပါတယ္၊ ေခါင္းေလာင္းေၾကးစည္ကို တီးခတ္လိုက္တဲ့အခါ ေရွးဦးစြာ ထြက္လာတဲ့အသံႏွင့္ တူပါတယ္၊ ၀ိစာရရဲ႕ အာ႐ံုကိုယူပံုက သိမ္ေမြ႕ပါတယ္၊ ပထမတီးေခါက္လိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ တဟီဟီျမည္ေနတဲ့ ေၾကးညည္းသံႏွင့္တူပါတယ္။
    ၀ိတက္ရဲ႕အာ႐ံုကိုယူပံုက တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ရွိပါတယ္၊ ငွက္ႀကီးက ေကာင္းကင္ကို ပ်ံတက္လိုတဲ့အခါ အေတာင္ကို အားကုန္ခတ္ရတာႏွင့္တူပါတယ္၊ ပန္းနံ႔ရတဲ့ပိတုန္းရဲ႕ ပဒုမာၾကာေတာသို႔(ေရာက္ေအာင္) တရွိန္ထိုးပ်ံသြားတာႏွင့္လဲ တူပါတယ္၊ ၀ီစာရအာ႐ံုကိုယူပံုက ၿငိမ္သက္လွပါတယ္၊ ေကာင္းကင္သို႔ ပ်ံ႕၀ဲေနတာႏွင့္တူပါတယ္၊ ပဒုမာၾကာေတာကို ေရာကသြားတဲ့ ပိတုန္းရဲ႕ ပဒုမာၾကာေတာအေပၚမွာ ရစ္၀ဲေနတာႏွင့္လဲ တူပါတယ္။
    ၀ိတက္ရဲ႕ အာ႐ံုကိုယူပံုက အဂၢိရတ္သမားရဲ႕ ဓာတ္လံုးကို အိပ္ထဲက ႏႈိက္ယူလိုက္တာႏွင့္ တူပါတယ္၊ ၾကမ္းသေယာင္ ရွိပါတယ္၊ ၀ိစာရရဲ႕အာ႐ံုယူပံုက လက္ထဲကို ေရာက္လာတဲ့ ဓာတ္လံုးကို ေျပာင္လက္လာေအာင္ ပြတ္တိုက္ေနတာႏွင့္ တူပါတယ္၊ သိမ္ေမြ႕သေယာင္ရွိပါတယ္။
 
[ဗုဒၶအလိုေတာ္က် ႀကီးပြားခ်မ္းသာေရး ကိုယ္က်င့္မဂၤလာ၊ ေျမာင္းျမပေဇၨာတာ႐ံုႏွင့္ ေမွာ္ဘီ သာသနာ့၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ကုမာရ] စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment